Elke Vrijdag Nieuwe Paleo Recepten in je Mailbox!

Op dit moment halen 50.988 mensen elke week nieuwe inspiratie uit onze gratis recepten. Wil je ook op de hoogte blijven vul hieronder je beste e-mail adres in:

4 TIPS: Hoe Begin Je Met het Paleo Dieet? Plan het Vooruit

 

Het Paleo dieet is opgebouwd uit de meest gezonde, lekkere en voedzame voeding verkrijgbaar.

Ruim Je Voorraadkast Op!

We hebben geen controle over onszelf.

Plan dit dieet vooruit.

Het is niet voor niks dat we bij de Foodie Challenge eerst een week voorbereiding hebben waarbij we de keukenkastjes en koelkast leeghalen en opnieuw gaan inruimen met producten die wél Paleo proof zijn.

Zorg ervoor dat je geen verleidelijke en ongezonde voeding in huis hebt. Gooi al je brood, rijst, pasta, koekjes, crackers, vla, ijs, sapjes, frisdrank, cruesli, ongezonde suikers, yoghurt, sauzen, soep, noodles … alle geraffineerde (met houdbaarheidsdatum) en niet verse voeding de deur uit.

Geef het aan de voedselbank, of aan een dakloze (die is er weer blij mee).

En nee, jouw kinderen hebben geen snoep NODIG. Ze zullen gezonder worden als JIJ ook gezonder gaat leven. Willen ze iets zoets, dan kun je altijd zelf nog Paleo toetjes en tussendoortjes gaan maken.

Slaap en Stress

Maak je kamer donker. Geen LED verlichting van klokken, TV’s etc. Kijk geen televisie en check geen e-mail tenminste 1 uur voordat je gaat slapen.

Ga vroeg naar bed, en zorg voor 8-9 uur slaap.

Je moet wakker worden zonder alarm, en je direct goed voelen als je wakker word.

Beweeg en Sport

De levensstijl van onze prehistorische opa’s en oma’s hield hen gezond, slank en sterk. Ze verloren geen spieren en werden niet vet naarmate ze ouder werden.

Ons lichaam is op deze manier vorm gegeven. Slank, gespierd om op deze sportenmanier alles aan te kunnen waar moeder natuur ons aan bloot kan stellen.

Door dingen van onze voorouders over te nemen, lopen en sporten, kunnen we een groot verschil merken in ons lichaam. Het is gewoon logisch en ons lichaam reageert hierop. Zowel op mentaal, fysiek als hormonaal gebied.

 

Gooi Je Weegschaal Weg

Gooi aub die weegschaal eens de deur uit. Of maak hem kapot (gebruik een veiligheidsbril en ga los) ;-). Maar maak geen gebruik meer van de weegschaal als indicator of je dieet goed gaat of niet.

Het is een feit dat je wellicht niet heel veel in kilo’s gaat afvallen met paleo (maar zoveel als nodig). Waarom? Omdat je meer spiermassa gaat opbouwen en vet gaat verliezen.

Het vergroten van je spiermassa is goed om je bloedsuikerspiegel te controleren. Het helpt je lichaam om je trek te reguleren, en het heeft anti-ouderdom eigenschappen.

Daarnaast zorgen spieren ervoor dat je er goed uitziet zonder kleren. Dus, geen focus meer op de weegschaal.

Elke Vrijdag Nieuwe Paleo Recepten in je Mailbox!

Op dit moment halen 50.988 mensen elke week nieuwe inspiratie uit onze gratis recepten. Wil je ook op de hoogte blijven vul hieronder je beste e-mail adres in:

Meer Artikelen

2 reacties Plaats reactie

  1. Hey,

    Wat een interessante informatie, ik heb heel veel problemen met mijn schildklier,ik moet van de arts Paleo volgen, dit voor mijn gezondheid,ik vind het heel moeilijk om van koekjes te blijven, ik ben op een jaar tijd meer of 10kg bijgekomen,ik voel me daar zo slecht bij, ik wil weer de energie van vroeger😃

    Beantwoorden

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest