Elke Vrijdag Nieuwe Paleo Recepten in je Mailbox!

Op dit moment halen 50.988 mensen elke week nieuwe inspiratie uit onze gratis recepten. Wil je ook op de hoogte blijven vul hieronder je beste e-mail adres in:

Aan het Werk Met een Personal Trainer? Haal het Beste Uit Je Investering


personal training
Met Januari voor de deur starten veel mensen met goede voornemens. Meer bewegen is vaak één daarvan.

Sommigen kiezen voor een fitnessabonnement, de ander maakt plannen met een vriend of vriendin om meer te gaan bewegen en anderen schrijven zich in voor een mudrun. Steeds vaker wordt er ook de hulp van een personal trainer ingeroepen om een betere stok achter de deur te hebben voor blijvend resultaat. Overweeg je ook deze stap? Zo haal je het beste uit je investering.

Een personel trainer? Zo haal je het beste eruit

1. Wat is je doel?

Één van de eerste dingen die ik een cliënt altijd vraag bij een eerste kennismaking (of vaak al in het eerste contact): Wat is je doel? Niet alleen voor de trainer, maar zeker ook voor jezelf is het goed om dit van te voren te bepalen. Het stellen van één of meer doelen helpt bij het inrichten van het juiste programma voor jou, zorgt ervoor dat jij beter in staat bent vol te houden en geeft je trainer de mogelijkheid om jou eraan te houden.

2. Maak een gezamenlijke planning en houd je eraan

Heb je een stevige trainingssessie achter de rug met je trainer, verlaat dan niet de deur voor je een opvolgende afspraak hebt gemaakt. Eerlijk is eerlijk, wanneer je zegt “ik mail je nog even wanneer ik kan”, is de kans groot dat je dit voor je uitschuift. Een harde datum en tijd geeft minder kans voor annuleren en helpt je om jouw doel te behalen.

3. Wees niet bang om hulp te vragen

Weet je van jezelf dat je nogal eens dingen vergeet? Schakel daar ook gerust de hulp van je trainer bij in. Hoewel de inzet en commitment natuurlijk nog steeds vanuit je zelf moet komen, zal een goede personal trainer altijd bereid zijn je waar mogelijk te ondersteunen. Krijg je de vraag om in het weekend je voeding op te schrijven en heb je een drukke week voor de boeg? Vraag je trainer of hij je even een herinnering via SMS of mail wil sturen. Moet je een periode veel op reis? Vraag advies in het soort trainingen dat je gedurende die tijd kunt doen?

4. Wees eerlijk

“Nee, ik heb van het weekend echt geen chocolade op of net iets te veel (Paleo) pizza met…” of “Ik heb exact het schema gevolgd…” Het zal veel personal trainers bekend in de oren klinken. Terwijl alle parameters het aangeven, blijft je cliënt stug volhouden dat ze geen idee hebben waardoor er iets niet klopt. Wees eerlijk tegenover degene die je betaalt, maar daarmee ook tegen jezelf. Wat heb je eraan om je gedrag te ontkennen? De eerste stap om je een probleem te realiseren is het erkennen van de waarheid. En dat betekent volledig eerlijk zijn over je voeding en beweging. Ook als dat wat minder florissant is. Zorg dat je routine krijgt in het bijhouden van een voedings- en trainingsdagboek. Het helpt jou én je trainer de juiste keuzes te maken.

5. Betaal vooruit

Ja, zul je nu misschien denken, natuurlijk adviseer jij dat als personal trainer ;). Maar serieus. Ga je naast een persoonlijke commitment ook een financiële commitment aan, dan vergroot dit je kans van slagen. Wie wil er zijn fikse investering zomaar over de balk smijten? Vaak is het daarnaast mogelijk om een iets gereduceerde prijs te krijgen als je an de voren een x-tal sessies inkoopt.

6. De juiste klik

personal trainerGa je op zoek naar een personal trainer, zorg er dan voor dat je checkt of deze over de juiste kennis en ervaring beschikt. En hoewel je niet elkaars grootste vrienden hoeft te worden, is het wel van belang dat je een soort klik voelt met je trainer. Hoewel je hem of haar tijdens bepaalde work-outs zeker zal gaan haten ;), is het wel belangrijk dat het iemand is die jou inspireert en triggert het beste uit jezelf te halen.

7. Entertrainment in plaats van resultaat

Net als de entertainment-industrie, vliegen innovatieve en nieuwe trainingsmethodieken en apparatuur je om de oren. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat tools zoals de Bosu bal, weerstand banden, TRX’en en andere accessoires zeker helpen bij het verkrijgen van meer business. Simpelweg omdat het er ‘gaaf uitziet’. Maar jij als cliënt krijgt er geen snellere resultaten door. Het zijn namelijk enkel gereedschappen en voor veel mensen bieden ze geen enkele meerwaarde. Zoals bij veel zaken is ook in in het sterker en fitter worden de regel: begin bij de basis, less is more.

 

Elke Vrijdag Nieuwe Paleo Recepten in je Mailbox!

Op dit moment halen 50.988 mensen elke week nieuwe inspiratie uit onze gratis recepten. Wil je ook op de hoogte blijven vul hieronder je beste e-mail adres in:

Meer Artikelen

Laat een reactie achter

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Pin It on Pinterest

Deel dit artikel

Deel dit artikel op social media met vrienden!