Reden 5: Maakt Training Je Dik?

Mijn sportschoenen na een 12 mile hike in de Grand Canyon
Mijn sportschoenen na een 12 mile hike in de Grand Canyon

Wat veel mensen niet weten / of niet willen weten is dat cardio training niet echt bijdraagt aan het effectief verbranden van calorieën. Om maar met de deur in huis te vallen, het verbranden van calorieën door training is niet de beste manier om vet te verbranden, en zou je zelfs dikker kunnen maken.

Een uur op de loopband verbrandt nog niet eens een zak chips die je ’s avonds naar binnen werkt. Oei.

Veel mensen trainen te veel, hebben vervolgens heel de dag honger, eten veel, en verliezen nooit vet. Voor veel mensen maakt het niet uit hoeveel ze trainen, wanneer hun dieet (wijze van eten) een zooitje is zullen ze altijd weer terug bij af zijn. Of nog slechter.

Het goede nieuws is dat je het vuur niet uit je sloffen hoeft te lopen op de loopband, of heel de dag aan de gewichten hoeft te zeulen om spectaculaire resultaten te behalen. Door het simpel volgen van het juiste dieet zul je 80% van je resultaat behalen. In de keuken!

Fit en afgetraind zijn gaat in de basis om kwaliteit, en geen kwantiteit. Overtraining vermindert jouw lichaamseigen vetverbranding, en om het nog erger te maken, remt de spieropbouwende functie van het lichaam. Dit geldt voor zowel hoeveelheid als de duur van de oefening. Je groeihormoon en testosteron begint af te nemen na 60 minuten van fitness (trainen met gewichten).

Oefening heeft alleen zin tot het punt dat je spiermassa gaat verliezen in plaats van het op te bouwen, vet op gaat slaan in plaats van het te verbranden en tot het punt dat je je stresshormoon te ver opvoert waardoor je spijsvertering in de war raakt. En dit is sneller dan je denkt.

Het combineren van krachttraining met hardlooptraining zal daarnaast je resultaten tegen houden. Tenminste het ligt er natuurlijk aan wat je doelstelling is. Krachttraining zendt een signaal af naar het lichaam welke ervoor zorgt dat je groter en sterker moet worden en efficiënter om moet gaan met glucose als brandstof, terwijl een hardlooptraining een signaal stuurt dat het efficiënter moet omgaan met energie en vet moet gebruiken als brandstof.

Succesvol vet verbranden doe je met oefening / training die je leuk vindt en die je vaak kunt doen.

Hiking = Fun (ja, ook met al die tassen om je nek heen ;-) )
Hiking = Fun (ja, ook met al die tassen om je nek heen 😉 )

Actieve, niet ingepland plezier is een belangrijk component voor je algehele gezondheid en een gebalanceerd leven. Recreatieve sporten zoals tennis, zwemmen, waterskiën, maar ook lopen, fietsen, tuinieren, hiking en het doen van arbeidsintensief werk vallen hieronder.

Vind een manier om actief te zijn in je dagelijks leven. Simpel door gewoon een actieve levensstijl aan te houden. Het komt vaak voor dat mensen meer calorieën verbranden tijdens het dagelijks leven met hun dagelijkse activiteiten dan het ingeplande uurtje fitness omdat het “moet”. Ga eens lekker een frisse neus halen buiten als je wat tijd nodig hebt om na te denken, doe kleine afstanden te voet of met de fiets, neem de trap ipv de lift. Al deze kleine lifestyle veranderingen samen zullen omgezet worden in resultaat.

Je zult ontdekken welke voeding je helpt bij het verbranden van vet in een later stadium van deze cursus. Deze vetverbrandende voeding is zo effectief, daar kan zelfs geen training tegen op. Je zult verbaasd zijn welke voeding dit is.

Maar tot die tijd,

Voel je goed, gezond en fit,

Mitch

PS: Als je deze artikelen leuk vindt, help me dan alsjeblieft om deze artikelen te verspreiden. Wij als samenleving moeten iets doen tegen de machtige voedingsindustrie die ons al zolang op het verkeerde been zet en ons wil laten geloven dat hun producten gezond zijn. Geloof me als ik zeg dat het hun echt niet gaat om jouw gezondheid, het enige wat ze willen is zoveel mogelijk geld verdienen.

Pin It on Pinterest